Interní strategický workshop ČASEM, z. s.
V prosinci proběhl interní strategický workshop ČASEM, z. s., který byl zaměřen na činnost asociace a strategické projekty a cíle asociace pro období 2024 - 2026.
V hledáčku firem. Tenistka Vondroušová vytvořila poutavý příběh, její marketingový potenciál se zvýší.
Tenistka Markéta Vondroušová se vítězstvím na Wimbledonu dostává do další sféry. Její marketingový potenciál se po vítězství ve Wimbledonu radikálně zvýší. Vedle samotného triumfu budou pro média a sponzory atraktivní také okolnosti vítězného tažení a její osobní příběh. Vondroušová bude ještě více v hledáčku řady tuzemských i globálních firem. Pro její další marketingové směřování budou nejbližší měsíce klíčové.
Hospodářské noviny oslovily experty na obchodní i sportovní marketing a mezi nimi také docenta Jana Šímu, místopředsedu ČASEM, z.s., který hodnotí marketingový potenciál Vondroušové: "Marketingový potenciál Markéty Vondroušové se po jejím vítězství ve Wimbledonu pochopitelně radikálně změní. Nejde jen o to, že vyhrála nejslavnější tenisový turnaj na světě, ale také o příběhy kolem jejího vítězného tažení“. Šíma dále připomněl, že česká tenistka vyhrála Wimbledon jako první nenasazená hráčka v době takzvané otevřené éry od roku 1968 a na londýnské trávě se jí v minulosti příliš nedařilo. „Tohle všechno vytváří poutavý příběh nejen pro fanoušky, ale i média a sponzory,“ uvedl Šíma.
Podle Šímy hrají příběhy obecně zásadní roli při zvyšování marketingového potenciálu sportovce. „Média přitahují příběhy, které jsou inspirativní, dramatické nebo mají lidský rozměr. Vondroušové také pomáhá její sympatická, bezprostřední a především autentická osobnost. Lidé oceňují, když se sportovci podělí o své osobní cesty – polidští je to a vybuduje to důvěru jejich publika. Firmy pak s mnohem větší pravděpodobností podpoří právě takového sportovce. To vše z Vodroušové činí atraktivního ambasadora některé z globálních značek,“ uvedl Šíma. V této souvislosti upozornil, že loni s tenistkou rozvázala smlouvu společnost Nike. „Dneska už ví, že udělala velkou chybu,“ míní Šíma. "Tak či tak ale bude dopad jejího vítězství podle něj velký. Ona sama a tým kolem ní musí dohlédnout na to, aby jí zvýšený zájem médií neublížil po sportovní stránce," dodal Šíma.
Celý článek si můžete přečíst zde
--
doc. PhDr. Jan Šíma, Ph.D.
Vedoucí katedry Managementu sportu na FTVS UK, garant studijního programu Management TV a sportu, člen akademického senátu FTVS UK, člen vědecké rady FTVS UK, člen Ekonomické a škodní komise a člen Evaluační komise UK FTVS a místopředseda České asociace sportovních ekonomů a manažerů ČASEM, z.s. Ve své výzkumné a pedagogické činnosti se zabývá výukou ekonomických předmětů. Specializuje se na ekonomii, management a marketing sportu. Vědeckou činnost zaměřuje na oblast profesionálního fotbalu.
V prosinci proběhl interní strategický workshop ČASEM, z. s., který byl zaměřen na činnost asociace a strategické projekty a cíle asociace pro období 2024 - 2026.
Členové ČASEM z. s. z Fakulty tělesné výchovy a sportu UK tvoří jeden z 12 výzkumných týmů projektu COOPERATIO, kde se odborně věnují tématu Sport jako dynamický segment vyspělé ekonomiky